Blue Thunder logo
folder Maart 2014 (2) folder Januari 2014 (1) folder December 2013 (1) folder September 2013 (1) folder Augustus 2013 (1) folder Juni 2013 (2) folder Mei 2013 (2) folder Februari 2013 (2) folder Januari 2013 (1) folder December 2012 (3) folder Oktober 2012 (3) folder Augustus 2012 (3) folder Juli 2012 (1) folder Juni 2012 (3) folder Mei 2012 (3) folder April 2012 (1) folder Maart 2012 (1) folder Februari 2012 (1) folder Januari 2012 (1) folder December 2011 (2) folder November 2011 (1) folder Oktober 2011 (3) folder Augustus 2011 (1) folder Juli 2011 (3) folder Juni 2011 (3) folder Mei 2011 (2) folder April 2011 (1) folder Maart 2011 (3) folder Februari 2011 (2) folder Januari 2011 (1) folder December 2010 (2) folder November 2010 (1) folder Oktober 2010 (2) folder September 2010 (2) folder Augustus 2010 (2) folder Juli 2010 (2) folder Juni 2010 (1) folder Mei 2010 (3) folder April 2010 (1)
Verslag Made
Verslag Made
20 June 2012
Bijzonder weekend tractorpulling Made

Afgelopen weekend hebben we op zaterdag wedstrijd gereden voor de competitie en zondag de Euro Challenge in Made.
Op een redelijk goede baan was het Jeroen die in een niet erg mooie run toch een full pull wist te rijden. Net als 6 andere trekkers. Als eerste reed de Mistery en zette een afstand waar de rest maar aan moest zien te komen. Het lukte de Red Impact om de vlag verder te laten zetten, zou dit dan de eerste competitie wedstrijd worden die niet door de Mistery zou worden gewonnen?

 Nu was het aan Jeroen om te proberen om voorbij de afstand van de Red Impact te komen. Weer was de balans niet goed en zakte het toerental behoorlijk onderuit. Op het scorebord stond een afstand van 75 meter, maar de trekker stond bij 90 meter. Na controle bleek dat de noodstop was bediend door een storing aan de sleepwagen. Uiteraard waren we hier niet blij mee. De afstand werd geschrapt en we mochten als laatst in de finale opnieuw aanhaken. Peeters was de volgende, maar weer werd de noodstop bij 75 meter bediend door de sleepwagen. Omdat het niet duidelijk was waar het probleem door veroorzaakt werd en omdat er geen tijd was is besloten de finale niet meer te laten verrijden. De punten zullen worden verdeeld onder de 7 full pull rijders. Jammer dat de wedstrijd op deze manier eindigde.


Zondag morgen de trekker klaar gemaakt voor de Euro Challenge wedstrijd. Hieraan deden 3 trekkers uit Nederland mee, 4 uit Denemarken, 3 uit Duitsland en 1 uit Finland. Er leek geen schade te zijn aan de trekker na het trekken van de noodstop op zaterdag.
De Deense Hercules had de proeftrek, helaas bleek dat het probleem van de sleepwagen nog niet was opgelost en wederom ging bij 75 meter het noodstop systeem in werking. Na een korte reparatie aan de wagen zou het probleem zijn opgelost. En het leek goed te gaan, diverse trekkers reden een full pull. Met Derk op de bok was het Blue Thunder tijd. In een betere balans kwamen we goed op gang maar weer ging het mis met de sleepwagen waardoor de noodstop werd bediend. De teleurstelling was groot en werden er in het heetst van de strijd een aantal dingen gezegd die je achteraf gezien beter niet had kunnen doen. Maar als je dit twee maal achter elkaar overkomt is het op dat moment wel begrijpelijk.
Toen de rust enigszins was teruggekeerd hebben we onze excuses aan het Big Benz team aangeboden. Ook voor hun is het een mechanische sport waardoor dit kan gebeuren.
De wedstrijd werd opnieuw verreden met een andere sleepwagen. Er werd gereden met een floating finish. Dus door rijden na de 100 meter.
We hebben nog wel gereden maar meer dan de 95 meter zat er niet in. Veel carter damp en een motor die niet optoeren wil blijven lopen was hiervan de oorzaak.


Komende week alles maar weer controleren, maar we denken dat we geen schade hebben opgelopen. Wel gaan we kijken waarom de motor niet lekker wil lopen en hopelijk vinden we iets, waardoor we aanstaande zaterdag in Oudenhoorn beter voor de dag kunnen komen.

Groeten Blue Thunder Team